Top بیماری زونا کی خوب میشه Secrets

Wiki Article

زونا ممکن است براساس ظاهر و انتشار مشخص بثورات زونا، قابل تشخیص توسط پزشک باشد. یک جوش دردناک و تاول زده شده که در درماتوم تعریف شده است، علامتی است که نشان دهنده زونا است. آزمایش خون یا آزمایش‌های دیگری معمولاً لازم نیست. تشخیص زونا قبل از ظهور بثورات یا در موارد تبخال سینوس زوستر (زوستر بدون بثورات) می‌تواند چالش برانگیز باشد.

در روان‌گسیختگی پارانویا به نظر می‌رسد که شخص بیشتر گرفتار حالت‌های بد رفتاری یا اندیشه‌های بد مانند دشواری در اندیشیدن، تمرکز، یا توجه می‌باشد.

محققان دریافته‌اند عدم توجه عاطفی، فیزیکی و مراقبتی دوران کودکی، نقش مهمی در ایجاد این اختلال در نوجوانی و اوایل بزرگسالی دارد.

افراد ۵۰ ساله و مسن‌تر باید با پزشک خود در مورد واکسیناسیون در برابر زونا صحبت کنند.

برخی مراقبت از بثورات پوستی در خانه انجام می‌شود و این می‌تواند برخی از علائم را تسکین دهد. به منظور کاهش خارش، می‌توان از لوسیون کالامین موضعی برای بثورات استفاده کرد.

علاوه بر داروها، راه‌های دیگری هم برای درمان سریع زونا وجود دارد، از جمله:

التهاب ممکن است بر بافت نرم زیر و اطراف جوش تاثیر بگذارد.

فکر می بیماری زونا استحمام کنند دیگران دارند به شخصیت آنها توهین و حمله می کنند، در حالی که از نظر دیگر افراد اینگونه نیست.

دی ۷, ۱۳۹۷ مشاوره آنلاین واقعاً مفید است؟ (بروز رسانی ۱۳۹۹)

برای مثال کسی که دچار این توهم شده‌است که یک شخصیت مهم سیاسی یا ادبی است، می‌تواند در دسته مبتلایان به پارانویای مطلق بگنجد.

پست هرپتیک نورالژیا (درد زونا تا مدت‌ها پس از برطرف شدن تاول‌ها ادامه می‌یابد)

روش های درمان قطعی وسواس فکری و عملی + فایل صوتی فروردین ۲۸, ۱۳۹۹

پزشک معمولا بیماری شینگلز را از طریق معاینه‌ی بدنی و با ارزیابی ظاهر بثورات و تاول‌های روی بدن تشخیص می‌دهد. با این حال، در بعضی موارد، از مایع داخل تاول‌ها نمونه‌برداری می‌کند و آن را برای بررسی وجود ویروس به آزمایشگاه می‌فرستد.

علی در ۸ راه کار برای اینکه بعد از جدایی حس بهتری داشته باشید.

Report this wiki page